Zöld tej

Zöld tej

Zöld tej, barna tej

2014. november 26. - imilk

Coca-Cola_Glas_mit_Eis.jpgA világ legnépszerűbb üdítőital gyártója meglepő lépésre szánta el magát. Új tejmárkát a Fairlife-ot, dobja piacra, ami kissé meghökkentő, de legalábbis merész lépés az amerikai gyártótól.

A XIX. század végén az eredetileg gyógyszernek szánt ital agresszív marketingtaktikájának köszönhetően a XX. század során a világ legismertebb brand-je lett az üdítőitalok piacának és bár számos kritika érte egészségügyi hatásai, illetve a cég üzleti módszerei miatt, a márka napjainkig népszerű maradt.

A cég döntése azért is meglepő, mert noha az Egyesült Államokban nagyon komoly, több évtizedes kampány folyik a tejfogyasztás népszerűsítése mellett (Got Milk majd Milk life) a tej népszerűsége, ezzel együtt fogyasztása évek óta csökken.

milky-pin-up-calendar-1.jpgAz is igaz ugyanakkor, hogy a Coca-Cola új termékének előállításakor és annak kommunikációjában értelemszerűen minden ma népszerű és trendi elemet megragadott, hogy a közeljövőben robbantson a tejpiacon.

A tejet fenntarthatóan, az állatokat kímélő módon állítják elő, egy különleges válogatási technológiával és a legkiválóbb tejtermelőkkel közösen hozott létre a cég egy vegyesvállalatot, így egyértelműen építenek a több, mint fél évszázados fair trade mozgalom növekvő népszerűségére. A méltányos vagy becsületes kereskedelem (angolul fair trade) olyan irányított kereskedelem, amely hangsúlyt helyez arra, hogy a harmadik világbeli termelő megkapja az őt megillető pénzt a terményéért, de ez ma már országokon belül is működő modell, így próbálják kereskedelmet és gyártókat nagyobb együttműködésre bírni.

Az új termék laktózmentes lesz, és 50 százalékkal több proteint és kálciumot, illetve 30 százalékkal kevesebb cukrot fog tartalmazni, mint a hagyományos tej. Ez sem annyira forradalmi, hiszen sok cég próbálja az egyszerű fehér italt, hozzáadott ásványi anyag tartalommal az egészséges táplálkozás részeként bemutatni.

A piaci nyitás szempontból sokkal érdekesebb ez a tulajdonsága a Fairlife-nak akkor ha tudjuk, hogy noha Kína a 3. legnagyobb tejtermelő a világon az egy főre eső tejfogyasztás mindössze 19 liter. (összehasonlításul magyar egy főre eső tejfogyasztás 65 liter körül jár éves szinten) A kínai fogyasztás alacsony mértékét minden bizonnyal az okozza, hogy Kínában a lakosság 90%-a laktózérzékeny. És innen nézve a Fairlife-nak az egyébként nem kicsi amerikai piac mellett nyílik egy másik még hatalmasabb üzleti terület is.

7244387_dbdea8322fd90a76ffd6c9c527dc4b33_x.jpgA Coca-Cola ezzel együtt nagyon bizakodó, meg is vásárolta Jaroslav Wieczorkiewicz fotós szenzációs tejdresszes fényképeit, amelyekkel a 60-as évek retró hangulatú hirdetéseit újították fel a legmodernebb technikával. A merész képek pedig nyilván hamar kell ismertséget szerezhet az új a márkának.

Nem beszéltünk még 2 kérdésről, amivel kapcsolatban a CC sem sokat publikál vagyis, hogy milyen a tej előállításának módja, kíméletes pasztörizálás, vagy extra magas hőmérsékletű ESL vagy UHT kezelés, pedig ezek alapvetően meghatározzák a tej minőségét, illetve, hogy mennyire környezetbarát a csomagolása.fairlife-milk-selection.jpgEz utóbbiban semmi kétség, hogy a Coca-Cola a praktikumot és design-t helyezi előtérbe pedig az igazi nagy dobása az lenne, ha ezen a téren tudna nagyot fejlődni a világ egyik legnagyobb hulladéktermelője.

A legtöbb értéket a tejben megtartó ún. kíméletes pasztörizálás (60-80 fokos hőkezelés) élharcosai a népszerű Cserpes Sajtműhely és Friss Élelmiszer Kft., akiknek termékei kiváló minőségben őrzik meg a tejben rejlő ásványi anyagok és vitaminok értékeit.

Az utóbbi gyártó Kemenesi márkája pedig arról is közismert, hogy a dobozos tejhez képest 75%-kal kevesebb hulladékanyag keletkezik utána, amiért is a gyártó egyszerűen csak zöld tej-nek hívja.

Az idehaza kissé lenézett poli, vagy köznyelvben meghonosodott zacskós tejek Észak-Amerikában, Kanadában, vagy az Egyesült Királyságban az utóbbi időkben éppen ennek okán lettek igen népszerűk.

Reméljük, hogy ez a népszerűség idehaza is ragadós lesz a tudatos vásárlók körében.

A közeljövőben pedig kiderül, hogy a hazai kemenesi zöld tej kihívót kap-e a Coca-Cola Fairlife termékén keresztül. Kíváncsian várjuk és kóstoljuk, ha ideér egyszer.

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldtej.blog.hu/api/trackback/id/tr116934207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása